68% van de medewerkers is ontevreden over de leidinggevende
Ik ben niet van de cijfers maar wil ik er toch een paar met je delen die ik uit een recentelijke onderzoeken tegenkwam;
💡 68% van de medewerkers is ontevreden over zijn leidinggevende.
💡 63% van werkend Nederland vindt dat directies niet goed naar hun personeel luistert.
💡 61% vindt dat hun werkgever beter kan communiceren.
💡 56% van de medewerkers heeft behoefte aan meer contact met management om zich gehoord te voelen.
💡 48% van de medewerkers geeft aan dat zij de directie nooit zien.
💡 43% is van mening dat de directie geen idee heeft van de uitdagingen op de werkvloer
💡 40% van de mensen vindt hun werkgever te weinig doet om het huidige personeel te behouden.
Duizelt je het al of denk je nu; dit zal wel maar is echt niet voor mijn organisatie of bedrijf van toepassing.
Â
Als dit zo is dan mijn complimenten want dan heb je echt alles goed op orde, en valt je organisatie of bedrijf echt tot de minderheid.
Je medewerkers zijn heel tevreden en er is geen vuiltje aan de lucht.
Ik wil je ook zeker niet uit deze droom helpen en je het idee geven dat het bij jou niet goed gaat.
Maar wellicht goed om je realiseren dat er vaak ook sprake is van een blinde vlek vanuit directie of management.
Er zit namelijk nog wel eens een verschil tussen hoe jij denkt, als leidinggevende, hoe jouw medewerkers tegen het management aankijkt en hoe medewerkers over jou denkt en ervaren in de praktijk.
Het principe van; mijn deur staat altijd voor je open, maar er komt alleen nooit iemand binnen.🤔
Wat ik zelf zie gebeuren is dat leidinggevende/managers op dit moment zo druk zijn dat er weinig tijd is om echte aandacht te geven aan de medewerkers.
Als leidinggevende ben je druk met veel zaken zoals;
✔ runnen van alle operationele processen,
✔ je bedrijfsdoelen zien te realiseren,
✔ tussendoor nog even je team aansturen,
✔ problemen oplossen die blijven liggen,
✔ brandjes blussen,
✔ bezetting op orde krijgen en houden ( hell of a job),
✔ overleggen,
✔ etc etc
Dus aan de ene kant wil je wel aandacht geven aan je mensen maar je wordt ook door de hectiek van alle dag opgeslokt en je komt er gewoon niet aan toe.
En ja leuk dan die cijfers allemaal maar wat moet ik er dan aan doen?
Ik kan me dit zo goed voorstellen dat je deze vraag hebt.
Het is alleen beetje het kip en ei verhaal.
Geen tijd ervoor hebben zorgt er ook voor dat je blijft hangen in hetzelfde.
Wat wel goed is om je te realiseren is dat je medewerkers niet voor een logo of stenen werken maar dat ze werken voor hun collega’s en voor een manager waarvan ze zeggen: "Dat is een fijn persoon en die heeft aandacht ook voor mij."
Wil je hier wat aan doen en om te kijken of je huidige strategie goed werkt en hoe het misschien beter kan?
Het enige wat je hoeft te doen is te klikken op deze link en een afspraak in te plannen
Spreek ik je binnenkort?